Kenali Siklus Seksual Pasangan Anda

Terdapat dua perubahan secara fizik yang harus dialami oleh tubuh jika seseorang wanita mengalami orgasme. Yang pertama adalah vasocongestion, iaitu darah berkumpul di dalam payudara dan alat kelamin. Hal ini mengakibatkan payudara dan alat kelamin menjadi lebih besar, tubuh terasa hangat atau panas bila disentuh, perubahan warna payudara dan alat kelamin, dan pelumasan vagina.

Yang kedua adalah myotonia. Atau ketegangan otot-otot saraf (neuromuscular), maka terbentuknya tenaga atau kekuatan di hujung-hujung saraf dan otot-otot dari seluruh tubuh. Myotonia merupakan ketegangan seksual yang dikaitkan dalam saranan masturbasi bagi para wanita yang pra orgasme. Myotonia bukan ketegangan yang buruk yang dialami sebagai akibat dari perasaan negatif.

Anda mungkin mengalami myotonia yang kuat kerana merasakan penuh atau keeratan dalam tubuh anda sebelum orgasme, titik di mana tidak mampu kembali. Beberapa wanita sendiri ketika berhadapan dengan myotonia yang kuat tidak mampu membiarkan diri mereka sendiri lebih jauh, lalu melepaskannya, dan oleh kerana itulah yang menyebabkan mereka tidak mengalami orgasme.

Harus dicatat bahawa beberapa penyakit, ubat, atau penyakit yang mempengaruhi aliran darah, otot-otot, atau saraf-saraf boleh membatasi atau mencegah myotonia dan vasocongestion. Jika anda tidak mampu mengalami myotonia dan vasocongestion, anda mungkin tidak dapat mengalami ghairah seksual dan orgasme.

Jika anda mempunyai satu penyakit atau penyakit yang secara langsung mempengaruhi sistem peredaran, saraf-saraf, atau sistem otot, anda mungkin akan mengalami orgasme lemah. Jika anda telah didiagnosis dengan salah satu dari hal-hal ini, dan anda merasa bahawa anda tidak dapat mengalami ghairah seksual, atau hanya dalam satu cara yang terbatas, mintalah nasihat dari doktor.

0 comments:

  

Back to TOP